Dokument zawiera przykładowe informacje do przekazania w informacji o uczniu kierowanym do poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz wzór formularza do wypełnienia dla nauczyciela. Przygotowana informacja o uczniu kierowanym do poradni psychologiczno-pedagogicznej to propozycja, która ma służyć jako punkt wyjścia dla nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi, które mogą wymagać specjalistycznego wsparcia lub diagnozy. Jest to szablon, który należy dostosować do indywidualnych potrzeb i specyfiki każdego ucznia, uwzględniając jego unikalne wyzwania, mocne strony i trudności. W procesie wypełniania dokumentu trzeba zwrócić szczególną uwagę na obserwacje dotyczące zachowania ucznia, jego interakcji społecznych, wyzwań w nauce oraz wszelkich innych obszarów, które mogą wymagać uwagi lub interwencji. Dokładne i szczegółowe opisy sytuacji, trudności, jak również postępów ucznia są kluczowe dla zrozumienia jego sytuacji oraz planowania dalszych działań terapeutycznych czy edukacyjnych.
Pobierz piątą część przykładowego planu zajęć rewalidacyjnych dla ucznia szkoły podstawowej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na diagnozę zaburzeń ze spektrum autyzmu. Plan zawiera propozycje tematów oraz przykładowych zadań dla ucznia do przeprowadzenia w czasie kolejnych sześciu spotkań z nauczycielem prowadzącym zajęcia.
Pobierz czwartą część przykładowego planu zajęć rewalidacyjnych dla ucznia szkoły podstawowej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na diagnozę zaburzeń ze spektrum autyzmu. Plan zawiera propozycje tematów oraz przykładowych zadań dla ucznia do przeprowadzenia w czasie kolejnych sześciu spotkań z nauczycielem prowadzącym zajęcia.
Dokument pozwalający uporządkować informacje o uczniach posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Będzie szczególnie pomocy podczas półrocznego i rocznego podsumowania efektów pracy z uczniami objętymi kształceniem specjalnym w szkole.
Nauczyciel wspomagający musi doskonale znać wyniki wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia oraz indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Warto wykorzystać dokument Formy wsparcia określone w IPET, aby wynotować najważniejsze informacje.