Obowiązki psychologa szkolnego w praktyce szkolnej
Uniwersalne projektowanie w edukacji
Model biopsychospołeczny w postępowaniu diagnostycznym
Podczas spotkania z ekspertkami specjalizującymi się we wspieraniu dzieci i młodzieży z problemami psychicznymi, rozmawiałam o tym, w jaki sposób nauczyciele mogą i powinni interweniować, gdy zauważają u dzieci i młodzieży objawy depresji. Ekspertki udzieliły wskazówek, na jakie sygnały należy reagować, kiedy zawiadomić rodziców, a w jakich sytuacjach zawiadamiać inne instytucje. Rozmawiałyśmy również o tym, jak postępować z uczniem ze zdiagnozowaną depresją. W celu przybliżenia tego tematu, ekspertki wyjaśniły, jak przebiega proces leczenia depresji, w jakich sytuacjach podejmowana jest decyzja o hospitalizacji i jak pomóc uczniowi wrócić do szkoły po pobycie na oddziale psychiatrycznym.
Film do wykorzystania podczas zajęć dotyczących relacyjnej przemocy rówieśniczej. Materiał stanowi narzędzie edukacyjne skutecznie poruszające temat przemocy rówieśniczej. Przedstawiając scenariusze i sytuacje, z którymi dzieci mogą się utożsamiać, film otwiera drzwi do głębszej dyskusji i zrozumienia tego trudnego zagadnienia. Nauczyciele mogą wykorzystać film jako efektywny sposób na wprowadzenie i omówienie przyczyn, skutków oraz metod radzenia sobie z przemocą rówieśniczą.