Czy uczeń może wrócić do szkoły na zajęcia rewalidacyjne po przerwie?

Katarzyna Lewandowska-Staroń

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Dodano: 30 kwietnia 2024
  Czy uczeń może wrócić do szkoły na zajęcia rewalidacyjne po przerwie?

Zorganizowanie zajęć rewalidacyjnych często stanowi wyzwanie dla dyrektorów szkół, którzy borykają się z brakiem specjalistów do ich prowadzenia. Jednym ze stosowanych rozwiązań jest organizowanie zajęć po południu. Polega to na tym, że uczeń po lekcjach opuszcza szkołę i wraca na rewalidację. Sprawdź, czy uczeń może wrócić do szkoły na zajęcia rewalidacyjne, jeżeli kończy lekcje wcześniej. Co należy brać pod uwagę w przypadku organizacji zajęć w ramach rewalidacji?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy przepisy wskazują godziny, w których powinny odbywać się zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością?
  • W jaki sposób zespół nauczycieli i specjalistów powinien dostosować zajęcia do potrzeb ucznia niepełnosprawnego?
  • Czy rodzice mają wpływ na godziny, w których ich dziecko może uczestniczyć w zajęciach rewalidacyjnych?
  • Co zrobić, gdy popołudniowe zajęcia rewalidacyjne są nieefektywne lub zaburzają rytm dnia dziecka?

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 30 kwietnia 2024

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy